RYHMÄT

Kasvatuksen henkinen ulottuvuus -seminaarissa on luentojen lisäksi keskustelua ja taidetta ryhmissä.
Keskusteluryhmät ovat näkökulmaryhmiä, joissa tarkastellaan luennoissa esitettyä.

Lauantain ja sunnuntain aamuluennoissa annetaan osallistujille lopussa joku ongelma/kysymys/väite. Näkökulmaryhmien keskustelu alkaa saadun tehtävän pohjalta - ryhmän oman näkökulman kautta.Tavoitteena on pohtia asiaa eteenpäin ja muotoilla yhteinen uusi kysymys. Nämä kysymykset vievät seuraavaa, syventävää osiota eteenpäin.

Ilmoittautuessasi seminaariin pyydämme sinua valitsemaan ryhmät, joihin haluat osallistua.

Saapuessasi seminaariin tarkista ns. 'ryhmäseinältä' oma ryhmäsi.

MUUTOKSIA RYHMISSÄ:
OSA TAIDERYHMISTÄ JAETAAN KAHTEEN OSAAN.
RYHMÄSEINÄLLÄ (aulassa) OLEVIIN LISTOIHIN VOIT MERKITÄ ITSE KUMPAAN RYHMÄÄN MENET!
UUDET VETÄJÄT MERKITTY PUNAISELLA!

Näkökulmaryhmät

  • Pienen lapsen kasvatus
    Erika Kihlman 
  • Koulutulokkaan ikävaihe
    Kirsi Perttola-Ylinampa 
  • 9-vuotiaan kriisi
    Sakari Sannamo
    Mikko Laulainen 
  • Murkut ja teinit
    Mirka Heikkapelto,
    Kati Heikkilä-Huhta 
  • Dialogi lukiossa
    Eeva Raunela 
  • Aikuisen itsekasvatus
    Laura Aarnio-Friman 
  • Elämäkertatyöskentely
    Leena Westergren 
  • Vapauden filosofia
    Jarno Paalasmaa 
  • Kirjallisuusryhmä
    Outi Rousu
    Sinikka Lukkarila 
  • Steinerkoulun ja antroposofian suhde
    Helena Sandell 

Taideryhmät

(eivät vaadi ennakkotaitoja)
  • Puhe: (2 ryhmää)
    Terapeuttisia ja vahvistavia puheharjoituksia

    Kirsti Pohjasniemi
    Oliver Ifill
  • Eurytmia:
    Riimut ja elävä ajattelu

    Jostein Aarbakke
    ?
  • Laulu: (2 ryhmää)
    Lauluharjoituksia pedagogiikan valossa, miten laulu tukee kasvua

    Tiina Laulaja
    Hyvän olon lauluharjoitukset
    Riina Tang
  • Kohtaaminen:
    Pieniä kohtaamisharjoituksia

    Pia Pale ja Pia de Leeuw van Weenen

RYHMIEN VETÄJIEN ESITTELYT SEMINAARILEHDESSÄ!

Myös tässä blogissa esitellään vetäjät ja kerrotaan heidän ajatuksiaan. Katso sivupalkista blogitekstejä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti